Pages

Monday, September 8, 2014

Viral : #20factsaboutme

Telah viral di media sosial (especially Instagram) tentang #20factsaboutme. Mereka akan post gambar sendiri dan menulis caption berupa 20 fakta tentang diri sendiri.

Maka, saya pun mahu terjebak sama. Tribute to any stalker yang berkeliaran out there! HAHA!

#20factsaboutme


1. Satu-satunya pemilik nama Muhammad dalam kalangan ahli keluarga, menjadikan Muhammad Hasan Fikri adalah nama paling panjang dalam keluarga.

2. Menjadi anak ke-5 menjadikan satu-satunya ahli keluarga mempunyai semua. Ada ayah, ada emak, ada abang, ada kakak, ada adik lelaki dan ada adik perempuan, ada semua.

3. Lahir pada penghulu hari, Jumaat dan penghulu bulan, Ramadhan.

4. Tidak cerewet dalam bab makan, telan segala jenis makanan dan minuman KECUALI yang mengandungi kopi, tomato mentah, juga buah durian.

5. Agak sukar mahu tidur jika ada cahaya, atau dalam kereta.

6. Tertarik pada wanita yang berupaya 'control' meskipun Emak menegaskan bahawa tidak sesuai sama sekali.

7. Lahir dalam sebuah keluarga di mana Ibu yang akan menentukan Isteri/Suami anak-anak.

8. Sejak Akil Baligh, mempunyai minat yang mendalam tentang psikologi, personaliti diri, motivasi dan relationship.

9. Setakat ini jika ada bertanyakan cita-cita, masih mempunyai satu jawapan.

10. Suka pada aktiviti lasak, dan bukan sama sekali seorang gamer. Namun untuk 2018, ditimpa kecederaan lutut yang serius. Hmm..

11. Badan mula berisi sejak tahun lepas, dan sekarang giat menjalankan kempen basmi lemak dan bina otot untuk diri sendiri.

12. Jika ditanyakan adakah saya suka pada pengucapan awam, jujur katakan tidak. namun setakat hari ini, itulah program yang saya akan join pun. -.-

13. Meskipun ada dikaitkan dengan beberapa nama, namun hakikatnya saya masih belum ada dia. (buah hati, belahan jiwa, tunang, isteri, pasangan, soulmate, checkmate, phuii~)

14. Kini bertugas di Menara TM sebagai seorang Executive, namun bekerja sambilan sebagai pencari teman hidup. Haha!

15. Betul-betul memerlukan Isteri yang memahami, mempunyai kawalan emosi yg baik  juga mempunyai kemahiran yang tinggi dalam mengurus wang dan belanja. (jika ada isteri)

16. Tak mempunyai allergic pada makanan, cuma allergic pada protokol, orang yang serius tah pape dan syadid tak tentu arah.

17. Sedang cuba sedaya upaya untuk kurang bercakap, dan perlahankan nada suara.

18. Mempunyai barisan haters yang ramai dan kuat.

19. Emak merupakan tulang belakang untuk segala pencapaian saya, ayah merupakan inspirasi, dan semoga awak mampu menjadi kedua-duanya. #ehh

20. I dont play by anyone rules.


Segala 20 fakta ini akan disubmit kepada Emak untuk dapatkan approval. Anda boleh kata bahawa anda sangat tahu tentang diri sendiri, dan faham diri sendiri lebih daripada orang lain. tetapi, siapa cakap apa yang anda tahu dan faham itu betul?



Syok sendiri?

2 comments:

  1. satu lagi!....kekadang suke mempunyai conflict personality..kalau pagi ni jadi ustaz, petang mungkin menjadi superman! ehhhh

    ReplyDelete
  2. hahaha!okay, tak tau nak jawap apa.. hadoii.. haha

    ReplyDelete

 

Blogger news

Blogroll

About