Pages

Monday, March 12, 2012

ENTRY INI YANG PERTAMA.


Bismillahi ar Rahman ar Rahim .
Segala puji dan puja milik Allah Azza Wajalla jua. Dialah yang menghidup dan mematikan. Maha Berkuasa dan Penguasa.
Selawat dan Salam atas junjungan Mustofa Muhammad Sallahu alaihi alihi wassalam. Sayyidul Anam Si Penutup Kenabian.

Bermula. Maka bermulalah. Minda ini mula beroperasi, jari juga menjalankan misi. Segala isi akan dikongsi. Buat semua yang mencari inspirasi. Dari hati ke hati. Hanya satu niat ini, untuk raih redha Ilahi.
Saya menulis juga.
__________________________________________________________________________

Kenapa tulis blog ? Sudah tentu kita akan terima berjuta sebab. Kata kaki online,''org lain ade, aku pon nak ade gak..'' Kata gadis jalanan,''i cantik, fb n twitter tak cukup utk i tayang diri..'' Kata naqib usrah,''ana ingin sampaikan fikrah ana..'' Kata si manager, ''biar orang kenal kita..'' Kata hacker, untuk buat duit !'' dan kata-kata yang lain lagi.
penulis bersama superbike kesayangannya -.-

TETAPI saya..yang serba dhoif ini..mempunyai kata yang lain. Juga mungkin sama dengan setengah pihak tapi tetap saya kata ini dari saya. Ini adalah sebab wujudnya blog ini. Menulis sememangnya salah satu kegemaran diri saya tetapi mempunyai blog milik sendiri bukan pernah dirancangkan pun. Cuma setelah menyedari bahawa betapa banyak mutiara dapat dikumpulkan di bumi anbiya' alaihissalam ini saya terasa sangat tidak selesa jika tidak dikongsi bersama rakan-rakan seperjuangan khususnya Batch 27 SMKA TAHAP. (ade mende nak cite pasal rakan-rakan sy nih). Disokong dengan permintaan manusia-manusia penting untuk mempunyai blog sendiri seperti Firdaus Bin Mohd Yusoff, Muhammad Azmi Bin Wazir, Nur Madihah Binti Muhaidzir, kakak Nurul Azni Binti Md Yusuf dan beberapa orang lagi termasuklah the dot.dot one Wan Nur Waheedah Bt Wan Abdullah (saje mentioned korang bio bangge sikit..kuang3). Jadi, mohon sidang pembaca jelas bahawasanya kelahiran blog ini cumalah ingin dikongsi segala apa yang saya terima di sini, di mesir ini. Semoga memberi manfaat kepada diri saya dan kalian..ameen.
Apakah gaya bahasa(toriq) yg digunakan? Semoga kalian selesa dengan cara blog ini ditulis iaitu bahasa melayu fasih dan bukannya pasar. Sebetulnya tidak terlalu pasar. Insha Allah saya cuba untuk menulis dengan bahasa yang teratur dan difahami semua sebab matlamat utamanya ialah kalian memahami maklumat(message) yg sy cuba sampaikan sepertimana saya memahaminya. Itu yang paling penting.
_________________________________________________________________________________

MINTA MAAF. Sememangnya enty intro ini agak membosankan. Tapi tidak mahu tidak saya mesti mulakan dengan tasawwur bagaimana isi blog ini nanti.(bagi sahabat2 di mesir, mereka akan tahu yang saya cuba gunakan toriq ulama' menulis kitab mereka). Ini Mukaddimah. Salam Perkenalan. Ini dunia Blog dan saya baru sahaja memasukinya. Semoga diri ini, blog ini, diterima baik oleh kalian..sidang pembaca yang dirahmati Allah Azza Wajalla. :)

12 Mac 2012 - ntah Rabiul Akhir 1433
0737 a.m waktu Egypt

0 comments:

Post a Comment

 

Blogger news

Blogroll

About